Saturday, February 27, 2010

Semalam Yang Hangat



Semalam yang hangat… Aku teringat tajuk lagu kumpulan Wings kot x salah aku (kalau salah mintak maaf). Semalam aku x boleh tido sebab panas dalam bilik aku. Last-last aku tido kat ruang tamu. Sejuk sikit. Sekarang ni cuaca agak panas terutamanya di negeri-negeri di Utara Semenanjung Malaysia. Mungkin sebab dekat dengan Siam kot. Kawasan yang paling panas di Malaysia pula dicatat di Chuping, Perlis. Bagi yang xtau, Chuping tu tempat orang tanam tebu buat gula. Bukan menanam tebu di bibir. Hehehe... Kan dah melalut.

Suhu yang paling panas pernah dicatatkan di Chuping ialah 40 darjah celcius. Panas tu!!!! Jadi kerajaan pun dah sarankan macam-macam dalam paper, tv, ridiu (radio la tu) suruh minum air banyak-banyak dan kurangkan aktiviti luar terutamanya di tengah hari. Tapi bagi mat despatch x pun abang-abang posmen tu x dapat la nak nolong. Memang kena keja. Kaya la orang yang jual jus jambu sepanjang jalan tu. Tapi aku rasakan ada hikmahnya jugak cuaca panas camni. Sekurangnya korang kurang sikit pegi dating sebab nak jalan2 nek moto mau pedih kulit. Nak pegi air terjun lak air dah kering. Kurang la sikit maksiat kan.. kan… kan…

No comments: